Řešení životních situací - Výdej výpisu o využití údajů z registru obyvatel

Toužim

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Navigace

Datum a čas

Dnes je středa, 13. 12. 2017, 8:42:08

Svátek

Svátek má Lucie

Fulltextové vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Rozklikávací rozpočet města Toužim

(kliknout na obrázek)

Rozklikávací rozpočet

Univerzální překladač

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Slovak Spanish

MojeID

Ti z vás, kteří navštěvují pravidelně naše internetové stránky, si určitě všimli, že se na nich objevila nová ikonka „mojeID“. Přes tuto službu se nyní můžete snadno a rychle přihlásit jak k novým anketám, tak i k několika tisícům dalších služeb na českém internetu. Nám na úřadě pak mojeID přináší nové možnosti v komunikaci s vámi, občany města Toužim. Více informací naleznete zde.

Ověřený úřad

Město Toužim - netkatalog.czMěstské, obecní úřady - netkatalog.cz

Obsah

Řešení životních situací

V této sekci jsou uvedena řešení různých životních situací. Po rozkliknutí příslušné oblasti se objeví jednotlivé situace a jejich popis.

« Zpět na Strom životních situací

Výdej výpisu o využití údajů z registru obyvatel

3. Pojmenování (název) životní situace

Výdej výpisu o využití údajů z registru obyvatel

4. Základní informace k životní situaci

Výdejem výpisu o využití údajů z registru obyvatel (dále jen "ROB") se rozumí získání údajů o tom, které subjekty (orgány veřejné moci) využily referenční údaje konkrétní osoby a za jakým účelem.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

O vydání výpisu o využití údajů z ROB může požádat fyzická osoba starší 15 let, příp. zmocněnec na základě plné moci s úředně ověřeným podpisem zmocnitele (údaje se v takovém případě poskytnou zmocněnci).
Za fyzickou osobu mladší 15 let a osobu, která byla zbavena způsobilosti k právním úkonům, nebo jejíž způsobilost k právním úkonům byla rozhodnutím soudu omezena tak, že není způsobilá k jednání před úřady, žádá její zákonný zástupce.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Výpis o využití údajů z ROB se poskytuje na základě žádosti podané:
a) Z vlastní datové schránky - v rozhraní CzechPOINT@home (postup podání žádosti o zřízení datové schránky je zveřejněn na webových stránkách Datových schránek).
b) Osobně - na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT v případě, že žadatel nemá zřízenu a aktivovánu datovou schránku.
c) V listinné podobě - zaslané kterémukoliv obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Žádost podaná prostřednictvím vlastní datové schránky
Tento proces je zahájen vyplněním formuláře "Výpis o využití údajů z Registru obyvatel", který je zveřejněn na Portálu veřejné správy (v rozhraní CzechPOINT@home).
Na základě vyplnění formuláře a jeho následným odesláním prostřednictvím informačního systému datových schránek je žadateli zpracován elektronický výpis o využití údajů z ROB.
Výpis je automaticky zaslán do datové schránky žadatele jako datová zpráva určená do vlastních rukou.
Výpis obsahuje identifikaci žadatele a seznam subjektů, které v zadaném časovém intervalu využily údaje o žadateli vedené v ROB.
Žádost podaná osobně
V případě podání žádosti na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT je třeba se prokázat platným občanským průkazem nebo cestovním pasem.
Žádost podaná v listinné podobě
Žádost o výpis o využití údajů z ROB je možné zaslat v listinné podobě kterémukoliv obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra; žádost musí být opatřena úředně ověřeným podpisem žadatele.
Žádost podaná v listinné podobě musí obsahovat následující údaje:
  • jméno, popř. jména, a příjmení žadatele,
  • datum a místo narození žadatele,
  • číslo elektronicky čitelného identifikačního dokladu nebo rodné číslo žadatele, není-li žadatel držitelem elektronicky čitelného identifikačního dokladu,
  • adresu místa pobytu, popř. jinou kontaktní adresu žadatele,
  • rozsah požadovaných údajů a formu jejich předání.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

 

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Vydání výpisu o využití údajů z ROB není zpoplatněno.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Žádost podaná prostřednictvím datové schránky je vyřízena okamžitě, resp. v závislosti na dostupnosti služeb ROB.
Žádost podaná osobně na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT je vyřízena okamžitě (na počkání), resp. v závislosti na dostupnosti služeb ROB.
Žádost podaná v listinné podobě kterémukoliv obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra je vyřízena ve lhůtě 30 dnů.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

 

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Není možné podat opravný prostředek.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

28. Popis byl naposledy aktualizován

01.01.2016

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.